Philipp Hedrich

Philipp Hedrich

Dr.-Ing. Philipp Hedrich

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Anzahl der Einträge: 16.

2018

Hedrich, P. ; Lenz, Eric ; Pelz, P. F. (2018):
Minimierung von Kinetose beim autonomen Fahren.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, S. 70-75, 120, (7-8), DOI: 10.1007/s35148-018-0077-5,
[Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_180713_M...],
[Artikel]

Hedrich, P. ; Lenz, Eric ; Pelz, P. F. (2018):
Minimizing of Kinetosis during Autonomous Driving.
In: ATZ Woldwide, S. 68-75, 120, (7-8), DOI: 10.1007/s38311-018-0081-0,
[Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_180713_M...],
[Artikel]

Lenz, Eric ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2018):
Aktive Luftfederung – Modellierung, Regelung und Hardware-in-the-Loop-Experimente.
In: Forschung in Ingenieurwesen, S. 1-15, 82, (3), ISSN 0015-7899,
DOI: 10.1007/s10010-018-0272-2,
[Online-Edition: https://link.springer.com/article/10.1007/s10010-018-0272-2],
[Artikel]

Hedrich, P. ; Lenz, Eric ; Brötz, N. ; Pelz, P. F. (2018):
Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations.
In: 11th International Fluid Power Conference, S. 352-365, (3), [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_180319_A...],
[Artikel]

Brötz, N. ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2018):
Integrated Fluid Dynamic Vibration Absorber for Mobile Applications.
In: 11th International Fluid Power Conference, S. 14-24, (1), [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_180319_I...],
[Artikel]

Dietrich, Ingo ; Hedrich, P. ; Bölling, Christian ; Brötz, N. ; Geßner, Felix ; Pelz, P. F. (2018):
Concept of a Resilient Process Chain to Control Uncertainty of a Hydraulic Actuator.
In: Applied Mechanics and Materials, Uncertainty in Mechanical Engineering III, Trans Tech Publications, Switzerland, S. 156-169, 885, ISSN 1662-7482,
[Online-Edition: https://www.scientific.net/AMM.885.156],
[Artikel]

Hedrich, P. ; Brötz, N. ; Pelz, P. F. (2018):
Resilient Product Development – a New Approach for Controlling Uncertainty.
In: Applied Mechanics and Materials, S. 88-101, 885, DOI: 10.4028/www.scientific.net/AMM.885.88,
[Artikel]

Hedrich, P. (2018):
Konzeptvalidierung einer aktiven Luftfederung im Kontext autonomer Fahrzeuge.
Aachen, Shaker Verlag GmbH, TU Darmstadt, ISBN 978-3-8440-6299-1,
[Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/Dissertationen/diss_181106_...],
[Dissertation]

2017

Hedrich, P. ; Pelz, P. F. ; Lenz, Eric (2017):
Modellbildung, Regelung und experimentelle Untersuchung einer aktiven Luftfederung in einer Hardware-in-the-Loop-Simulationsumgebung.
In: VDI-Berichte 2295, S. 447-460, [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_171010_M...],
[Artikel]

2016

Utz, M. ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2016):
Computing an Operating Strategy for an Active Body Control with Dynamic Programming in the Automotive Area.
In: ECCOMAS Congress 2016 - VII European Congress on Computational Methods in Applied Sciences a nd Engineering, [Online-Edition: https://www.eccomas2016.org/proceedings/pdf/6920.pdf],
[Artikel]

Hedrich, P. ; Johe, M. ; Pelz, P. F. (2016):
Design and realization of an adjustable fluid powered piston for an active air spring.
In: 10th International Fluid Power Conference, Dresden, Germany, S. 571-582, [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/minute_160309_...],
[Artikel]

2015

Hedrich, P. ; Cloos, F.-J. ; Würtenberger, Jan ; Pelz, P. F. (2015):
Comparison of a New Passive and Active Technology for Vibration Reduction of a Vehicle Under Uncertain Load.
In: Applied Mechanics and Materials, Trans Tech Publications, Switzerland, S. 57-66, 807, ISSN 1660-9336,
[Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_151119_s...],
[Artikel]

Pelz, P. F. ; Cloos, F.-J. ; Corneli, T. ; Hedrich, P. ; Nakhjiri, M. (2015):
Leichtbautilger für Fahrwerke.
In: 3. VDI-Fachtagung Schwingungsdämpfung, [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/article_150922...],
[Artikel]

Hedrich, P. ; Pelz, P. F. ; Nakhjiri, M. ; Fäth, S. ; Dehlwes, S. (2015):
Luftdämpfung als zukunftsweisende Technologie im Nutzfahrzeugbereich – Optimale Auslegung eines Luftfederdämpfers.
In: 3. VDI-Fachtagung Schwingungsdämpfung, [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/article_150922...],
[Artikel]

2014

Bedarff, T. ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2014):
Design of an Active Air Spring Damper.
In: 9.IFK – Proceedings Vol.3, [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_140426_D...],
[Artikel]

Dörig, B. ; Ederer, Thorsten ; Hedrich, P. ; Lorenz, U. ; Pelz, P. F. ; Pöttgen, Philipp (2014):
Technical Operations Research (TOR) Exemplified by a Hydrostatic Power Transmission System.
In: 9.IFK – Proceedings Vol.1, [Online-Edition: http://wl.fst.tu-darmstadt.de/wl/publications/paper_140424_T...],
[Artikel]

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